Rudolf Klusal

Nečtěte tento článek, jinak se vám smaže disk

13. 01. 2009 13:30:00
Tak už mi zase přišlo několik zpráv, krásných hoaxů, ned jejichž vypovídací hodnotou zůstává rozum stát.
Logo oblíbeného Jabberu
Logo oblíbeného Jabberuzdroj: www.jabber.cz

Šíření poplašných zpráv je staré jak internet sám. Na tom by, dle mého tedy, nebylo ani tak nic špatného; šíření různých "blbinek" internet jen oživuje a někdy se člověk opravdu hodně dobře pobaví, přijde-li mu do schránky něco opravdu hodně vtipného.

Bohužel ne vždy však přijde vtipná zpráva, v posledních několika letech se zprávy začínají opakovat s takovou vehemencí, že už nevím, jestli je chyba ve mně, jestli se takovým zprávám nesměji, či v odesilatelích, kterým to "ještě" možná přijde vtipné.

Jeden za všechny -- včera k večeru mi přišla velice zajímavá zpráva od kamarádky (zprávu zajisté dobře znáte):

Nevkládejte si do seznamu ICQ uživatele XYZ, je to virus, který rozešle váš seznam kamarádů ostatním lidem a poškodí vám pevný disk.

Na tom by zajisté nebylo nic špatného -- problém ovšem je, že já ICQ nemám a nepoužívám (nemám zde aktivní žádné konto) a tato zpráva mi přišla na můj jabber.

V takových momentech pak opravdu marně přemýšlím, jestli lidé, kteří používají internet, mají mít něco jako "řidičský průkaz typu 'i'" - použití internetu do 50 kbps. Je mi jasné, že internet používá čím dál tím více lidí -- a to je dobře, internet je pro všechy. Bohužel s tím spojený problém je ten, že ho využívá více a více laiků, jejichž použití počítače spočívá v "zapnu, kliknu na velké É a jsem na internetu".

V dobách, kdy počítače stály stovky tisíc, si každý dal velký pozor na to, aby neudělal něco špatně. Dal si velký pozor, aby nemusel zbytečně platit. Dnes je v každých Zadních Kotěhůlkách nejméně 5 počítačových techniků, kterým není problém se dovolat o pomoc.

Já vím -- přiznávám se, sám se zde dopouštím malého flamingu. Vím sám, že tato situace se nikdy pořádně nevyřeší a tak i nadále budu přijímat zprávy od lidí, kteří vidí "blablablabla přepošlete dál" a přepošlou beze čtení. Osvěta v těchto případech pomůže, ale kdo by se o nějakou osvětu zajímal; buď si musíte zaplatit kurz (a to se nikomu moc nechce), nebo se to musíte naučit sami, pročítat manuály, zkoušet, zjišťovat. Jenže to se lidem taktéž nechce.

Takže -- jsem připraven na další záplavu zpráv typu "neotvírej lednici pravou rukou, protože zmrzlé konečky prstů na pravé růce mohou způsobit infarkt" a "nepřidávejte uživatele ABC do seznamu ICQ", aniž bych vůbec nějaké ICQ měl ;)

Pěkný den.

PS: Obec "Zadní Kotěhůlky" je naprosto smyšlená, jakákoliv podobnost s reálným názvem jest čistě náhodná a omlouvám se všem obyvatelům osad s tímto názvem za vypůjčení si názvu osady. Děkuji ;)

Další informace o poplašných zprávách na www.hoax.cz

Autor: Rudolf Klusal | karma: 19.68 | přečteno: 1480 ×
Poslední články autora