- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takto vypadá ona situace:Rudolf Klusal
Pravidlo zipu, věřím, každý řidič dobře zná. Pro neřidiče -- jedná se o vychytávku, při které se automobily dvou souběžných pruhů, které se slučují v jeden, řadí NA MÍSTĚ SLUČOVÁNÍ (důležité) tak, že se střídají: levý, pravý, levý, pravý... Prostě jako jednotlivé články zipu, které do sebe zapadají.
Inu, co se mi dnes nestalo; v Plzni už delší dobu probíhá uzavírka na Karlovarské, tj. ta cesta, která vede z centra směrem na sever a odvádí dopravu na Karlovy Vary. Na této třídě se dělají již nějakou dobu opravy, takže tři pruhy, které za kruhovým objezdem jsou, se úspěšně slučují ve dva a tyto dva pak v jeden průjezdný.
Dnes se vracím touto cestou -- a co se mi nestane. Jedu, tři pruhy. Všichni naštosováni ve dvou levých pruzích (otevřených). Všechny tedy předjedu do místa, kde se pruhy slučují a tam se napojím. Jsem vytrouben modrým citroënem, paní evidentně neví, jak to funguje.
Inu nevadí, říkám si, pokračuji dále v pravém pruhu (který je samozřejmě volný, protože všichni jsou nasysleni v úplně levém). Dojedu tedy okolo téměř stojících kolon opět do místa sloučení a poté, co jsem nechal přejet tak 3 auta, jsem se vecpal do tohoto pruhu ;) Jsem vytrouben (shodou okolností také modrým citroenem, ale samozřejmě jiným, ten původní stojí v koloně daleko za mnou).
Fakt nechápu. Fronty stojí až do centra (resp. od centra), tj. tak kilometr, možná i více. Já vím, že propustnost tohoto uzlu se nezmění, ať už se tam připojuji jakkoliv, ale když už to v zákoně je, proč tuto dost vychytanou fíčuru lidé nevyužívají? ;)