Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mě napálili v autoservisu

O tom, jak se nechat napálit autoservisem v praxi. Příbeh dle skutečnosti! O praxi autoservisů v ČR (a kdoví, jestli třeba i jinde ve světě!)

Ford Mondeo CLX, Plzeň u PlazyRudolf Klusal

Mám v užívání starší model jednoho Forda, rok výroby 1993. Za ta léta je jasné, že už občas je potřeba občas něco doladit, tu poutáhnout, tu povyříznout a vyměnit.

V roce 2006 jsem měl problém s brzdami, kopalo to přes posilovač i do nohy, brzdilo to do zatáčky -- inu přišla na řadu výměna disků a destiček. Výměna za cca 6 000 (disky po 1 000, brzdičky, práce).

2008 -- v Mariánských lázních na křižovatce rupla ruční brzda, resp. to zařízení, které napíná lanko atd. Takže výměna lanovodu, lanek, onoho napínáku, zadní pakny (mám tam ještě bubny) -- oprava taktéž cca 6 000.

2008 -- před technickou, výměna ramene, čepu, tyček stabilizátorů.

No -- firma zanikla (nebo se přestěhovala, ani nevím) -- dal jsem auto do opravy ke kamarádovi. Před technickou v dubnu. Oprava trvala skoro 2 měsíce. Vyměnil brzdy (prý disky rozpadlé na dva kusy), lanovody (prý byly původní), lanko (původní), stabilizátory i s tyčkami (původní, zarezlé, skoro nepovolitelné). Pružiny (prasklé), tlumiče tekly.

Všechny součástky mi ukázal a řekněme, že aniž bych byl nějaký profesionál v oboru (opravím si takové ty běžné závady), viděl jsem, v jakém stavu součástky byly. Originální díly mě opravdu vyděsily.

Já vím, je to moje vlastní blbost, mohl jsem

  • a) ušetřit půlku;
  • b) zkontrolovat odvedenou práci.

 

Ale řekněme, že v domácích podmínkách tohle asi nikdo nedělá, až na výjimky. A na tom, řekl bych, hodně techto servisů vydělává. Vím vím, opakuji to, co již bylo napsáno a řečeno jinde, ale do této doby jsem s tím neměl vlastní zkušenost.

Nevím, jestli vám, vážení čtenáři, mohu poradit, ale dejte si na takové věci pozor. Kontrolujte odvedenou práci lidí, kterým platíte. Kontrolujte po výměně původní věci, vyžadujte je zpět (sice se vám bude hromadit bordel, ale máte alespoň trošku jistotu, že máte vyměněnou součástku (i když kdoví za co)).

Celková oprava auta 35 000 Kč (i s prací), moho to být o 15 000 méně, "kdybych nebyl blbej", jak se zpívá v jedné písničce, a kontroloval si věci hned.

Nebuďte taky blbí a nandejte jim to, za ty peníze vás nemusí okrádat!

R. K.

Autor: Rudolf Klusal | čtvrtek 8.7.2010 14:02 | karma článku: 17,69 | přečteno: 2860x
  • Další články autora

Rudolf Klusal

Mají napálení uživatelé dostat peníze zpět?

V posledních několika dnech se českými médii šíří zpráva o viru MSIL/Lockscreen.J, který nutí uživatele OS Windows zaplatit drahou SMSku, aby mohli pokračovat v práci. Mají uživatelé tímto virem právo na vrácení peněz za tyto SMSky?

16.9.2010 v 17:05 | Karma: 11,74 | Přečteno: 1038x | Diskuse| Společnost

Rudolf Klusal

Další hřebík do rakve českého sebevědomí

(...) tedy asi chtějí zabouchat někteří piloti, kteří chtějí, aby komunikace v letecké dopravě byla v češtině.

15.9.2010 v 9:03 | Karma: 12,38 | Přečteno: 4162x | Diskuse| Společnost

Rudolf Klusal

Vadí vám fotky na internetu?

Představte si, že vedete svatou válku za to, aby v obchodech zrušili prodej rohlíků. Nakonec se vám to povede, tak začnete vydělávat na tom, že nabízíte rohlíky za 10násobnou cenu. Přijde mi, že tady podobná situace nastala s Google StreetView.

13.9.2010 v 17:07 | Karma: 39,88 | Přečteno: 6327x | Diskuse| Společnost

Rudolf Klusal

Sex je hřích!

Ano, možná takhle by se mohli ohradit někteří zastánci zrušení (neustále omílané) příručky pro učitele -- aneb "jak vyučovat sexuální výchovu ve školách". Opravdu je to tak špatné?

2.9.2010 v 11:50 | Karma: 14,07 | Přečteno: 2209x | Diskuse| Společnost

Rudolf Klusal

Dnes již lidé neumí česky...

... Jak jinak si jen vysvětlit, že v titulcích k filmu/seriálu můžeme najít větu: "Podívám se, jestli tady přijela."

19.7.2010 v 14:01 | Karma: 19,95 | Přečteno: 1874x | Diskuse| Ostatní

Rudolf Klusal

Zase ta zelená rakovina!

Už jsem o tom dlouho nepsal; ale zase je to tu! Zelená rakovina na mě -- a na hodně lidí v ČR určitě také -- útočí!! Vyvarujte se ji a budete v klidu! (Článek nepojednává o žádných zelených stranách ani zelených firmách, potravinách či zelených biověcech)

7.7.2010 v 9:36 | Karma: 9,18 | Přečteno: 1671x | Diskuse| Ostatní

Rudolf Klusal

Pravopisné chyby v Čechách

Dostal jsem k opravě jednu poměrně zajímavou knihu o druhé světové válce; ač opravdu zajímavá, obsahovala chyb jak máku a přijde mi, že některé chyby se dělají pořád a dokola. Poučte se a zlepšete svůj vlastní jazyk. :--)

6.7.2010 v 14:02 | Karma: 30,46 | Přečteno: 8725x | Diskuse| Média

Rudolf Klusal

Stupidní zpravodajství dělá z lidu stupidní jedince?

Anebo snad je to naopak? Zprávy za poslední dny mě o opaku opravdu nepřesvědčily, posuďte sami:

9.1.2010 v 10:04 | Karma: 14,81 | Přečteno: 820x | Diskuse| Společnost

Rudolf Klusal

A zase to pravidlo zipu!!

Kdy už se ho konečně lidi naučí používat? Aneb dnešní malá příhoda z dopravy po Plzni. Teď se to stalo, musím si hned postěžovat :-)

15.7.2009 v 16:20 | Karma: 19,90 | Přečteno: 1556x | Diskuse| Ostatní

Rudolf Klusal

Najdětě lék na rakovinu!

Však je to tak snadné, připojte se i Vy!

29.1.2009 v 11:31 | Karma: 14,29 | Přečteno: 806x | Diskuse| Společnost

Rudolf Klusal

Tuňaři a tuněnky

Vylezu ven z obchoďáku a skoro mě srazí předmět pohybující se vysokou rychlostí doprovázený hlasitým zvukem motoru a srdečního tepu, jenž se časem ukáže býti hudbou.

24.1.2009 v 9:03 | Karma: 19,32 | Přečteno: 7075x | Diskuse| Společnost

Rudolf Klusal

Nečtěte tento článek, jinak se vám smaže disk

Tak už mi zase přišlo několik zpráv, krásných hoaxů, ned jejichž vypovídací hodnotou zůstává rozum stát.

13.1.2009 v 13:30 | Karma: 19,68 | Přečteno: 1480x | Diskuse| Média

Rudolf Klusal

Lidé by uvěřili všemu

Tak nějak si všímám, že lidé, pokud jim dáte hezké zdůvodnění, by dokázali uvěřit i tomu, že jsme se vyvinuli z ještěrek.

9.1.2009 v 23:55 | Karma: 16,14 | Přečteno: 843x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2960x
Co o sobě tak napsat... jsem hrozně líný, ale občas se vybičuji a o něčem napíši. Zajímají mě především lidské problémy a udivuje mě lidská hloupost. Proto o ní i rád píši...

Nesnáším ICQ a za tím si stojím a bojuji proti němu.

jabber: klusik@jabber.cz
www: www.klusik.cz

Seznam rubrik

Co právě poslouchám