Ne všechny "tuningy" se hodí na výlety s rodinouZdroj: http://auto.cafetime.cz/auta/trabant/trabant-tuning-inspi
Nebo stačí vyjet někam mimo město; to si tuhle tak v klidu jedu, najednou za mnou světla -- žár jak z přistávacích světel moderního letounu (xenony udělají své -- ani sklopění zrcátka skoro nepomohlo), na asi 500m rovince mě předjede Opel Astra 1,3 s takovým zrychlením, že se divím, že se vozidlo předjíždějícího vůbec udrželo na vozovce.
Nemám nějak chuť ani náladu (asi ani povahu) nějak závodit či se s jinými předhánět -- když už mě někdo předjede, tak OK, alespoň je klid a neotravuje mě zezadu nalepený klučina s kšiltem na stranu sedící za volantem proklatě nízko (a vpravo, hlavou někde v prostoru nad řadicí pákou).
Mám pár kamarádů, kteří tímto neduhem asi trpí a prostě musí být ve všem první. Na křižovatce stojí na spojce, červená na semaforu, na otáčkoměru preventivně 2,5 - 4 tisíce otáček, vedle stojící BMW se rozjíždí a závodníci vyráží vší motorovou silou kupředu (aby na dalším semaforu zase brzdili a předháněné je v klidu třicítkou dojelo) a řidiči kamarádi jsou šťastni, že "dali na křižovatce" sedmičkovýho bavoráka.
Tak nějak chápu, že každému řidiči vyhovuje něco jiného -- jeden upřednostňuje ticho a neslyšný chod vozidla, jiný potřebuje kravál. Ale co nějak nemohu pochopit je, že se někteří "autoři" redesignu vozidel snaží vyrobit z auta něco, co není. Opět -- pochopím veselé úpravy, jako např. Trabant z výše uvedeného obrázku, ale myslím, že krása vozidla vychází tak trochu z něčeho jiného, než jen z dvaceti kil kitu a průduchů na škodovce.
Uvedený Ford Mustang (pro neznalé -- černé žihadlo s koněm na přední masce ;)) například také není zcela "originální", ale jak je vidět, pokud se vylepšení udělá "s citem", autu to neuškodí, ale naopak přidá. Jak do krásy, tak bych řekl i do jakési "vznešenosti".
Na druhou stranu -- může mi to být jedno; je každého věc, v jakém korábu jezdí. Je mi v podstatě jedno (i když by nemělo), že klučinovi, který mě předjíždí s Opel Astra 1.3 s výkonem 190 kW to bere třiadvacet na sto. Já si jedu za osm/100 a dojedu tam tak, jak tak. A nepotřebuji, aby se za mnou lidé otáčeli ;) Kdybych chtěl zapůsobit, pořídím si opravdu silný motor a ne plečku, ze které před smrtí vytáhnu 400% výkon.
-rkl-
PS: Nemám nic proti Opel Astra, toto je jen zcela ilustrativní případ, děkuji.