Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

forhend

Kdyby to byl "jenom"zip.

Zdější rádoby "šoféři" neznají pravidlo pravé ruky a to je daleko horší!!! Markantní hlavně u giga, hyper marketů, na cestách bez dopr.označení atd., atd., atd....:-/

0/0
15.7.2009 21:07

klusicek

Re: Kdyby to byl "jenom"zip.

TO je taky pravda, tohle je i nebezpečné přímo ;)

0/0
15.7.2009 22:22

OrpheusF1

Re: Kdyby to byl "jenom"zip.

bohužel je to poměrně hodně častý jev. stává se mi běžně, že dám někomu přednost u marketu, když je zprava, obvykle jsou dost překvapeni a poděkují, ale také se často stává, že nějaký idiot za mnou mě vytroubí, co tam jako dělám a proč je pouštím. Ne nadarmo se říká, že naše republika je zaplevelena dopravními značkami a lidi bez nich už snad ani neumí jezdit.

ZIP je kapitola sama pro sebe, jeho dodržování, respektive nedodržování je naprosto typické úplně všude, kdekoliv jezdím, mají s tím lidé problém a to jak ti, co se řadí s předstihem několika kilometrů, tak i ti, kteří odmítají pouštět řidiče, kteří toto pravidlo chtějí dodržovat a použít. bohužel díky tomu se řada kolon nesmyslně prodlužuje.

0/0
16.7.2009 9:56

klusicek

Re: Kdyby to byl "jenom"zip.

ad supermarket: Jo, tohle se mi stává přesně též. Přijde mi, že čím slušněji jedu, tím jsem za většího debila na ulici ;)

ad zip: Přesně tak ;) Ale zase díky těm, co to nedodržují ti, co zip dodržují, ušetří ;) Např. dnes jsem objel (na stejném místě, co je v článku výše) vozidla od připojení 3. pruhu, až do křižovatky dál (asi 200 metrů), jel jsem tam sám a pěkně mě všichni pustili ;) A dnes bez vytroubení ;) Prostě paráda ;)

0/0
16.7.2009 12:55

da.rock

To mě dokáže vytočit jiná věc

Jedu po dálnici, někde v předu je špunt a oba pruhy stojí. A pak se najde nějaký hajzlíček, co si to valí odstavným pruhem jakoby se nechumelilo. Na takové jsem vysazený. Posledně jsem jednoho takového viděl ve zpětném zrcátku jak se za mnou valí, tak jsem půlkou najel do odstaného a tím ho zablokoval. Pak jsem pomalu popojížděl v koloně asi 3km a celou dobu na mě ten pitoma zezadu blikal. Nebylo mu to samozřejmě nic platné....;-D

0/0
15.7.2009 20:56

klusicek

Re: To mě dokáže vytočit jiná věc

Dobře děláte, nemá tam co dělat, jen ať si počká ;)

0/0
15.7.2009 22:21

OrpheusF1

Re: To mě dokáže vytočit jiná věc

s tímhle nemůžu souhlasit. Nejste tam od toho, abyste soudil a když tohle provedete a za vámi se srovná 5 aut, co chtějí projet odstavným pruhem a za ně dojede sanitka, tak jste právě způsobil celkem slušný problém. Nikdy nevíte, proč tam jede, to by měli posuzovat policajti a tvrdě trestat, aby se to lidi odnaučili zneužívat. Dost často takhle jedou lidé, kteří na dalším sjezdu sjíždí z dálnice a nechtějí pokračovat dál, pak je zbytečné, aby čekali kolonu a nikoho nebudou zdržovat. samozřejmě mne štvou ti, co se to takhle snaží jen předjet, to souhlasím. Jednou jsem měl takhle debatu s policajtem na D1, který jel v soukromém autě a předjížděl z prava.. když jsem ho vytroubil, tak stáhl okénko a ukázal mi průkazku policie. Pak jsme vedli debatu o tom, co jemu dává právo nedodržovat předpisy, když nemá zapnutý maják. prý spěchal na jednání, nějaký papaláš to byl, já mu říkal, že také spěchám na jednání a není méně důležité než jeho. prostě klasika, kdo ohlídá hlídače.

0/0
16.7.2009 10:00

klusicek

Re: To mě dokáže vytočit jiná věc

Tak já vlastně souhlasím i s tímhle. Ale nesouhlasím s tím, že "když chce někdo za chvilku sjet z dálnice" atd atd. Prostě odstavnej pruh je určen svému účelu a pokud se tam bude někdo producírovat, může ohrozit ostatní (např. může v koloně někdo najednou otevřít dveře atd atd...).

0/0
16.7.2009 14:40

zcek

jasný

Osobně a podle zkušeností jsem toho názoru, že pravidlo zipu znají a provádějí pouze Pražáci;-) Čím dále od Prahy, tím jsou lidi tohoto neznalejší. Zatím "nejdokonalejší" antiprovedení jsem viděla v Karviné - na mostě přes Olši směrem na Těšín byla oprava, zúžení, před ním kolona tak dva kilometry v tom průjezdném pruhu, druhý volný;-) A velký vztek, když jsem okolo té kolony projela a zařadila se těsně před místem zúžení:)))

0/0
15.7.2009 20:00

klusicek

Re: jasný

Jo, to je přesně ono ;) ;) Já nevím, jak vás, ale já se cítím pak tak správně nabit energií, když tohle udělám :-) Jako "vy blbci, taky jste tu mohli být, kdybyste věděli..." ;) ;)

0/0
15.7.2009 20:27

Ccecil

Souhlas a karma

Pravidlo zipu má ten efekt, že se auta mají napojovat až v místě zúžení a samozřejmě tím se na tu silnici vejde více aut a jinde se zase uvolní. Problém je ale v tom, že málo kdo dojede opravdu k tomu zúžení a cpe se do druhého pruhu daleko před sloučením poukazujíc na pravidlo zipu. Ve finále je ten průběžný pruh téměř zastavený, protože z druhé strany najíždějí další a další, kteří se vzájemně pouští. Prostě typický český kocourkov. Půlka řidičů vytočená, protože pravidlo nezná a druhá polovina ho neumí používat správně. Čest vám a ostatním výjimkám.

0/0
15.7.2009 18:32

klusicek

Re: Souhlas a karma

Děkuji velice. :-)

0/0
15.7.2009 19:47

syko

?

Ono je to těžké, já bych Vás asi také vytroubila... Ono totiž platí, že pravidlo zipu se používá pouze, pokud je v obou jízdních pruzích souvislý proud vozidel...;-)

0/0
15.7.2009 16:51

klusicek

Re: ?

Jasné, to chápu; nicméně z principu je jízda typu "narvu se tam hned" špatná ;) Protože se máte připojovat až v místě zúžení, žejo ;)

0/0
15.7.2009 16:55

rojack

Re: ?

No, v tomto případě je dement právě ten, co troubí, milá dámo.

To já jsem zažil ještě lepší příhodu, kdy Ynteligent v jakémsi náklaďáku vyjel ve stojící koloně asi 200 metrů před zúžením korbou napůl do obou pruhů, aby někdo nemohl využít volného pruhu a kolonu předjet.;-D

0/0
15.7.2009 17:15

Viktor-Č

Re: ?

A co je pozitivního na předjetí kolony?

0/0
15.7.2009 17:19

Zila

Re: ?

Nepochopení pravidla zipu, které jste právě demonstroval, je společně s vjížděním do evidentně přeplněné světelné křižovatky jedna z blbostí, za které bych zabavoval nejen řidičský, ale zároveň pro jistotu i občanský průkaz. Nikdo žádnou kolonu neobjíždí, protože se chová přesně podle zákona a podle elemtární logiky.

0/0
15.7.2009 18:19

Viktor-Č

Re: ?

Tak to zkusím jinak. Všichni jezdíme vpravo, že? Takže za "normálních podmínek mimo město" naprostá většina aut pojede v pravém pruhu rychlostí blízkou nejvyšší povolené. Tak jak se blíží zúžení všichni zpomalují a zmenšují se o něco i mezery mezi auty. V tu chvíli někdo přejede do levého pruhu a začne předjíždět. Dojede až k místu zúžení a tam se začne zařazovat zpět do pravého pruhu, klidně i za cenu jeho zastavení.

Logiku to má - dotyčný chce ušetřit čas a na ostatní zvysoka kašle. Ano, chová se podle zákona. Ale to nic nemění na tom že by potřeboval nakopat. A pořádně.

0/0
15.7.2009 18:57

klusicek

Re: ?

Mimo město ale nejsou souběžné pruhy, že...

0/0
15.7.2009 19:48

ipm

Re: ?

nic. kolikrát ale poděkuji "těm co to neznají", že mi ušetřili 10 minut čekání v koloně

0/0
15.7.2009 20:57

Viktor-Č

A zase jeden ...

Ano, jsou dvě možnosti jak pravidlo zipu použít. Buď se auta řadí postupně kus před zúžením tak aby se co nejméně brzdil provoz - prostě každý si najde svoji mezeru a při troše štěstí to jede dál.

Nebo se najde jeden strašně chytrej co si napíše na čelo "já mám právo", narve se co to jde dopředu a tam se začne domáhat práva zipu i za cenu že tím zatím jakžtakž jedoucí kolonu zastaví.

Opravdu má právo takhle jet. Ale já mám zas právo si o takovém ... něco myslet.

0/0
15.7.2009 16:37

abuba

Re: A zase jeden ...

no, kdyby se ridici nebali a vyuzivali skutecne zipu v tomto pripade a prejizeli do ciloveho pruhu se az je to potreba, tak kolona bude kratsi. Nekdy prave takto spatne udelana kolona blokuje krizovatku a pod.

Takze ja si o tech chytracich, kteri se nacpou do ciloveho pruhu co nejdrive, myslim svoje.

0/0
15.7.2009 16:51

klusicek

Re: A zase jeden ...

Přesně tak, proto to je ;) Jenže tahle kolona blokovala křižovatku o kolimetr vzadu ;) Takže si nejsem jist, jestli by to až tak pomohlo (zase by se do křižovatky nasulcovali další, kteří naopak nerespektují pravidlo, že do křižovatky smím vjet pouze tehdy, pokud ji mohu bezpečně opustit) ;)

0/0
15.7.2009 16:56

Viktor-Č

Re: A zase jeden ...

Právě jen tehdy když je délka (již beztak stojící) kolony zásadním parametrem má řazení na poslední chvíli smysl. V ostatních případech vyhrává taktika "domluvy za pohybu" .

0/0
15.7.2009 17:01

klusicek

Re: A zase jeden ...

Chápu praktičnost, ale trik spočívá v tom, že pokud všichni (většina alespoň) budou dodržovat nějaké pravidlo (mluvím teď obecně), tak je to prospěšnější, než anarchie ;) ;) To je to, co jsem tím chtěl říci ;)

0/0
15.7.2009 17:09

Viktor-Č

Re: A zase jeden ...

Dodržovat pravidla a držet se striktně znění zákona jsou dvě různé věci a mezi konsensuálním jednáním bez opory v zákoně a anarchií je taky sakra rozdíl.

0/0
15.7.2009 17:15

klusicek

Re: A zase jeden ...

inu přiznávám, že toto podobenství se mi příliš nepovedlo ;)

0/0
15.7.2009 17:21

ipm

Re: A zase jeden ...

Když to jede, tak nic nebrání vyhlédnout si místo, pohledem se "domluvit" s druhým šoférem a za mírného snížení rychlosti se plynule a pomalu zařadit až kousek před zúžením. Jasně, že v 90ce bude ten kousek delší než při 20ce.

0/0
15.7.2009 20:55

klusicek

Re: A zase jeden ...

To je právě ono, že tak to není. Když jedu třeba v Rakousku, tam to funguje spolehlivě a naopak vás vytroubí, když se začnete sulcovat jinde, než máte. ;)

A s tím "já mám na to právo" -- ano, mám ;) Tak když mám, tak toho využiji a nebudu zdržovat dopravu tím, že se kolona musí zastavit "někde vzadu", ale až v místě, kde je to potřeba ;)

(jen můj názor, nic osobního...) ;)

0/0
15.7.2009 16:58

grinderman

Re: A zase jeden ...

"ten strasne chytrej" jede spravne a Vy mu podle predpisu mate umoznit vjet do pruhu, jetli jste ten co 600 metru pred zuzenim pruhu zacne brzdit a snazi se vjet do vedlejsiho pruhu tak jste ten co tvori nesmyslne nebezpecne situace a napeti. Takze Viktore-C chceto mene vymahat 'domnela prava' a radeji jezdit podle situace na silnici a byt vice benevolentni nerkuli ohleduplny k ostatnim, uvidite , ze to oceni.:-)

0/0
15.7.2009 17:09

Viktor-Č

Re: A zase jeden ...

Naučte se číst - moje tvrzení jste zcela překroutil. Jestli stejně čtete a chápete zákony tak to je fakt průs.švih.

0/0
15.7.2009 17:18

klusicek

Re: A zase jeden ...

děkuji! ;)

0/0
15.7.2009 19:49



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.