Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marka40

Mám takový pocit,

že těch článků, zabývajících se sex. výukou ve škole, je už tak nějak příliš (ať těch pro, tak těch proti). Přitom mnozí tito pisatelé zřejmě ani netuší, že SEX. VÝCHOVA UŽ VE ŠKOLÁCH DÁVNO PROBÍHÁ, jak v rámci biologie, tak i v předmětech, zabývajících se mezilidskými vztahy. Já tedy se přiznám, že jsem z té generace, kdy žádná taková výchova ve školách nebyla. A kladu si otázku: jak je možné, že já, ale i všichni moji vrstevníci, kteří jsme nic takového neabsolvovali jsme se stali naprosto normálními lidmi? Žádnými traumaty netrpícími? A o tom, že existuje sex, kondom, umělé přerušení těhotenství, homosexualita - jsme také věděli. A světe div se - dokonce jsme věděli i jak na to. (Jak by se asi lidstvo dožilo dnešních dnů, kdyby nevědělo, jak na to). Představte si něco, co se zdá dnes každému neuvěřitelné: oni nás ti naši rodiče poučili!!!! Takže nic takového, jak tvrdí odpůrci církve - o nepoučených těhotných 16 letých dívkách z katol. rodin se nekonalo, a pokud vím, ani nekoná!!!!!

0/0
3.9.2010 7:43

marka40

Re: Mám takový pocit,

Ještě takový dodatek pro autora: kdo vám řekl, že sex je hřích? ;-D Katolické manželstí, aby bylo platné, musí být sexuálně "konzumováno". Pokud se tomu tak nestane, pak je toto manželství neplatné a může být zrušeno. Kdyby byl sex hřích, tak by ho věřící nesměli provozovat, a už by tady nebyla ani církev. Příště, než napíšete blábol, tak si zjistěte fakta.;-)

0/0
3.9.2010 8:09

b.aran

Jen me tak napadlo....

... ze lide, kteri se rozhodli zit svuj zivot v celibatu by nemeli tem ostatnim mluvit do toho, jakym zpusobem sexualne zit....

0/0
2.9.2010 21:58

klusicek

Re: Jen me tak napadlo....

No, to neměli ;) Ale zase na druhou stranu, do života jinak mluvit mohou ;) Tedy v pořádku, dokud je to ve fázi "mluvit" ;) (vymlouvat díru do hlavy, to už je fáze 2) :-D

0/0
3.9.2010 2:14

marka40

Re: Jen me tak napadlo....

V tom máte pravdu. Ale na druhou stranu mají právo rodiče vyjádřit svůj názor na to, že se jim nelíbí, aby jejich děti byly učeny např. stylem "kompot", nebo - že hromadný sex je normální, apod. To je pak totiž z extrému do extrému, a těm dětem to může opravdu spíše ublížit.

Myslím, že velice výstižně to vyjádřila moje kamarádka - učitelka těmito slovy: vždyť ty děcka už mají toho sexu plné zuby. Kam se podívají, všude samý sex - televize, časopisy, internet, biologie, a teď ještě další předmět.....

0/0
3.9.2010 7:50

farsky.blog.idnes.cz

Mám pořád opakovat,

že můj koncept vyměnitelných šanonů (místo stejné příručky pro všechny) se hodí i pro církev??? To je, zdá se, nekonečná debata...

Stačí všem zájemcům se podívat na můj článek o sexuální výchově a bude to jasné VŠEM! R^

0/0
2.9.2010 16:41

petrph

Re: Mám pořád opakovat,

abych pravdu řekl, tak princip vyměnitelných šanonů nechápu. To se snad může hodit dejme tomu pro osobní studium doma. Ale při výuce ve škole to bude vypadat jak, to kantor řekne, teď bude výklad pro skupinu A, tak si všichni ostatní ucpěte uši, pak pro skupinu B....????

0/0
2.9.2010 18:21

farsky.blog.idnes.cz

Re: Mám pořád opakovat,

To je nový způsob skupinové výuky. Děti doma tématiku přednastudují podle pokynů učitele, poté při hodině sedí ve skupinkách podle jednotlivých kapitol (včeličkokytičkové zvlášť a další samozřejmě taky), pracují podle dalších pokynů učitele a učitel postupně obchází jednotlivé skupiny a probírá s nimi učivo. Může se stát, že v některé třídě budou třeba jen dvě skupiny a v malé vesnické škole třeba jen jedna, tam by to měl učitel jednoduché.

V městských třídách může být samozřejmě skupin několik a to klade na učitele vyšší nároky. Proto se zmiňuju i o tom, že učitelé budou chtít dostat přidáno. Ministerstvo proto plánuje vyčlenit příplatky pro vyšší počet skupin než tři.

Už je to jasnější? ;-)

0/0
2.9.2010 20:39

petrph

Re: Mám pořád opakovat,

to co popisujete je princip malotřídek. Asi to funguje ve většině předmětů, že učitel zadá té skupině dětí příklady (z matiky, jazyků, a podobně), a může se jít věnovat další skupině. Ale opravdu si nedovedu představit jak žáci v sexuální výchově "sedí ve skupinkách a pracují podle dalších pokynů učitele ". Což neberte nějak ironicky, jen se zamyslet o tom co by asi děti mohli v tomhle předmětu "pracovat" dle pokynů učitele....že by vypracovávaly nějaké příklady??? To se obávám že neprojde ani u rodičů v té nejzpustlejší skupině...

Ale to se pořád vracíme k tomu jak se vlastně má sexuální výchova učit, což není jasné ani v té příručce MŠ . když si odmyslíme poslední kapitolu psychoher, která ve škole asi nemá co dělat, tak dojdeme k současnému stavu, kdy zrudlá učitelka nebo navenek bodrý učitel přednesou žákům pár stránek z oboru pohlavní zdravovědy. Navrhněte rodičům že by si to měly děti nějak zkoušet ve skupinách dle pokynů učitele a pak rychle zdrhejte

0/0
3.9.2010 4:56

JanLipina

Kaslete na cirkev

tu kritizovali už před pěti sty lety, neřeknete nic nového. Akorát upozorňujete, že ještě existuje :). Pokud chcete zlepšit styl svého psaní, tak se vystříhejte odbočování a držte se koncepce.

0/0
2.9.2010 15:06

varsolim

Je faktem

Ze katolicka cirkev v dnesni podobe a s papezem Bemediktem skodi krestanstvi, je neodiskutovatelny fakt.

0/0
2.9.2010 14:35

petrph

podstata parlamentní demokracie

Je v tom že si lidé zvolí své zástupce do parlamrentu a ti jim pak určují zákony a pravidla, kterými se mají řídit. A křesťanská KDU-ČSL v letočních volbách hluboce propadla. Voliči, i ti věřící ukázal že nemají zájem aby jim vládli a určovali pravidla křesťanští politici. Z tohoto pohledu chápejme tedy protesty církevních institucí - nikoho vlastně nezastupují, jen sami sebe...

0/0
2.9.2010 13:18

Vikina2

Re: podstata parlamentní demokracie

Neustávám se divit, kolik je zde ještě stále natvrdlíků, kteří se stále, i přes zkušeností s mediálním výplachem mozků, domnívají, že volby jsou vyjádřením zdravého rozumu voličů.

0/0
2.9.2010 16:58

petrph

Re: podstata parlamentní demokracie

jenomže ona jiná lepší možnost neexistuje. nebo snad pan arcibiskup když podával protest proti sex příručce, tak se ptal na mínění svých věřících? Maximálně to dostal befelem z Vatikánu

0/0
2.9.2010 18:15

klusicek

Re: podstata parlamentní demokracie

Nic ve zlém, já zase nechápu lidi, kteří za vším vidí spiknutí a ke všemu, co se děje, říkají "to je jen na oko, vláda si to dělá po svém" ;)

0/0
3.9.2010 2:16

Ignác Pospíšil

Re: podstata parlamentní demokracie

KDU-ČSL propadla nikoliv protože by křesťané nechtěli křesťanskou stranu, ale protože KDU-ČSL už není křesťanská strana a křesťané dospěli k názoru, že své hlasy mohou investovat jinam, než do Potěmkinovy vesnice.

0/0
3.9.2010 1:50

marka40

Re: podstata parlamentní demokracie

 To, že propadla KDU přece neznamená, že lidé neuznávají křesťanskou politiku, nýbrž to, že se jim nelíbí lidé, kteří ji prezentovali. Např. Petr Nečas nebo Ivo Vykydal a další jsou katolíci (tedy "členové" církve), z toho důvodu je i mnoho katolíků volilo, protože věří, že budou jejich zájmy hájit lépe než právě KDU.  

0/0
3.9.2010 8:00

jendazmoravy

Co vlastně chcete říct?

Autore, jestli Vám dobře rozumím, tak až si někde přečtete, že v noci je tma, tak se podíváte, zda to náhodou netvrdí církev. Pokud ano, pak je ta informace silně podezřelá. OK?

0/0
2.9.2010 12:04

klusicek

Re: Co vlastně chcete říct?

Hezky jste to napsal ;) Je to sice silně vykonstruovaný příklad, ale spíš takto:

Ve dne se podívám ven a uvidím, že se zatáhlo (mraky, zatmění -- cokoliv). Crkev začne tvrdit, že je tma a když někdo namítne, že je to jen mrak, řekne "co si to dovolujete, my jsme církev a prostě je tma a tak to bude". Miliony lidí řeknou "jupí, je tma". Mrak se rozfouká a je zase světlo. Církev řekne "zázrak". Miliony lidí řeknou "ááááááách".

(též hodně vykonstruovaný příklad, nezlobte se) ;)

0/0
2.9.2010 12:20

Stanislav Ševeček

Jak vyučovat sex ve školách?

Paní učitelka se ptá svých žáků ve třetí třídě: Děti, jak se nazývá muž, který chce mít pohlavní styk, ale nemůže? - Děti nevědí, tak učitelka praví: Impotent.

A, děti, jak se nazývá muž, který může mít pohlavní styk, ale nechce? - Děti nevědí, a tak učitelka praví: Hajzl, hajzl je to, děti!

    P.s.: Pane autore, správně česky je vyučovat sex - sexuální výchova je ten předmět.

0/0
2.9.2010 11:54

klusicek

Re: Jak vyučovat sex ve školách?

:-D Vtip roztomilý ;) Děkuji

Ad vyučovat sex: Děkuji ;)

0/0
2.9.2010 11:56

petrph

Re: Jak vyučovat sex ve školách?

On k popukání vypadal už ten gag ve filmu Můj Brácha má príma bráchu. Kde se malý Prcek po hodině sexuální výchovy vyptává doktora co se má dělat když se spolužačkou čeká dítě. Ten doktor byl na omdlení,a chtěl si je radši pozvat do poradny, než mu Prcek vysvětlil že se ptal na staršího bráchu ;-D

0/0
2.9.2010 13:26

Mražik

Re: Jak vyučovat sex ve školách?

Presne, tam to bylo nejlepsi. Kazdopadne je to ale zajimava otazka - kdo by to mel ucit? A rozhodne jsme proti zakazum antikoncepce, souhlasim s autorem - primarni ucel kondomu vidim take spise v ochrane pred nemocemi....

0/0
2.9.2010 14:32

Vikina2

Re: Jak vyučovat sex ve školách?

Tak takhle jsem to nikdy nebral, myšlenka na ňáký nemoce mě dokonce ani nenapadla. A nepochybuji, že u dnešní mládeže je tomu nejinak. Primární vždy bylo zabránit početí, tedy slovníkem mládeže "nezbouchnout ji".

0/0
2.9.2010 17:02

marka40

Re: Jak vyučovat sex ve školách?

jestli ono to nebude tím, že za tvého mládí ještě žádné takové nemoci nebyly;-D;-)

0/0
3.9.2010 8:13

marka40

Re: Jak vyučovat sex ve školách?

Ty jo, Vikino - jak jsi věděl, že máš použít kondom, aby nedošlo k početí? Vždyť za tvého mládí sex. výchova neexistovala, tak jsi něco takového přece ani nemohl tušit. ;-D;-D;-D

0/0
3.9.2010 8:23



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.