Tuňaři a tuněnky

Vylezu ven z obchoďáku a skoro mě srazí předmět pohybující se vysokou rychlostí doprovázený hlasitým zvukem motoru a srdečního tepu, jenž se časem ukáže býti hudbou.

Ne všechny "tuningy" se hodí na výlety s rodinouZdroj: http://auto.cafetime.cz/auta/trabant/trabant-tuning-inspi

 

Nebo stačí vyjet někam mimo město; to si tuhle tak v klidu jedu, najednou za mnou světla -- žár jak z přistávacích světel moderního letounu (xenony udělají své -- ani sklopění zrcátka skoro nepomohlo), na asi 500m rovince mě předjede Opel Astra 1,3 s takovým zrychlením, že se divím, že se vozidlo předjíždějícího vůbec udrželo na vozovce.

 

Nemám nějak chuť ani náladu (asi ani povahu) nějak závodit či se s jinými předhánět -- když už mě někdo předjede, tak OK, alespoň je klid a neotravuje mě zezadu nalepený klučina s kšiltem na stranu sedící za volantem proklatě nízko (a vpravo, hlavou někde v prostoru nad řadicí pákou). 

 Mám pár kamarádů, kteří tímto neduhem asi trpí a prostě musí být ve všem první. Na křižovatce stojí na spojce, červená na semaforu, na otáčkoměru preventivně 2,5 - 4 tisíce otáček, vedle stojící BMW se rozjíždí a závodníci vyráží vší motorovou silou kupředu (aby na dalším semaforu zase brzdili a předháněné je v klidu třicítkou dojelo) a řidiči kamarádi jsou šťastni, že "dali na křižovatce" sedmičkovýho bavoráka. 

Tak nějak chápu, že každému řidiči vyhovuje něco jiného -- jeden upřednostňuje ticho a neslyšný chod vozidla, jiný potřebuje kravál. Ale co nějak nemohu pochopit je, že se někteří "autoři" redesignu vozidel snaží vyrobit z auta něco, co není. Opět -- pochopím veselé úpravy, jako např. Trabant z výše uvedeného obrázku, ale myslím, že krása vozidla vychází tak trochu z něčeho jiného, než jen z dvaceti kil kitu a průduchů na škodovce.

Uvedený Ford Mustang (pro neznalé -- černé žihadlo s koněm na přední masce ;)) například také není zcela "originální", ale jak je vidět, pokud se vylepšení udělá "s citem", autu to neuškodí, ale naopak přidá. Jak do krásy, tak bych řekl i do jakési "vznešenosti". 

 

 Na druhou stranu -- může mi to být jedno; je každého věc, v jakém korábu jezdí. Je mi v podstatě jedno (i když by nemělo), že klučinovi, který mě předjíždí s Opel Astra 1.3 s výkonem 190 kW to bere třiadvacet na sto. Já si jedu za osm/100 a dojedu tam tak, jak tak. A nepotřebuji, aby se za mnou lidé otáčeli ;) Kdybych chtěl zapůsobit, pořídím si opravdu silný motor a ne plečku, ze které před smrtí vytáhnu 400% výkon. 

 

-rkl-

PS: Nemám nic proti Opel Astra, toto je jen zcela ilustrativní případ, děkuji.

 


Autor: Rudolf Klusal | sobota 24.1.2009 9:03 | karma článku: 19,32 | přečteno: 7075x
  • Další články autora

Rudolf Klusal

Vadí vám fotky na internetu?

13.9.2010 v 17:07 | Karma: 39,88

Rudolf Klusal

Sex je hřích!

2.9.2010 v 11:50 | Karma: 14,07

Rudolf Klusal

Dnes již lidé neumí česky...

19.7.2010 v 14:01 | Karma: 19,95

Rudolf Klusal

Jak mě napálili v autoservisu

8.7.2010 v 14:02 | Karma: 17,69

Rudolf Klusal

Zase ta zelená rakovina!

7.7.2010 v 9:36 | Karma: 9,18

Rudolf Klusal

Pravopisné chyby v Čechách

6.7.2010 v 14:02 | Karma: 30,46

Rudolf Klusal

A zase to pravidlo zipu!!

15.7.2009 v 16:20 | Karma: 19,90

Rudolf Klusal

Najdětě lék na rakovinu!

29.1.2009 v 11:31 | Karma: 14,29

Rudolf Klusal

Lidé by uvěřili všemu

9.1.2009 v 23:55 | Karma: 16,14
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2960x
Co o sobě tak napsat... jsem hrozně líný, ale občas se vybičuji a o něčem napíši. Zajímají mě především lidské problémy a udivuje mě lidská hloupost. Proto o ní i rád píši...

Nesnáším ICQ a za tím si stojím a bojuji proti němu.

jabber: klusik@jabber.cz
www: www.klusik.cz

Seznam rubrik

Co právě poslouchám