Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

Mocnábobika

6. 7. 2010 19:13
wtf

wtf is care

0 0
možnosti
MP

Vrah

6. 7. 2010 19:32
Na moudrou otázku moudrou odpověď:

ubelibubeli &*ˇ*B*ˇ/][]]%] frrrrrrrrrrrrrrr!!

0 0
možnosti
W

Wendolene+

6. 7. 2010 18:52
To jeste neni nic oproti nekterym kniham, ktere

uz v CR jsou na trhu. Asi je nedostatek korektoru, protoze soucasne rychlokvasky jsou plne chyb v cestine a nespravnych prekladu. Ostatne , jestli se chcete vyzivat v oprave chyb, staci cist clanky na Idnes.:-P:-)

0 0
možnosti
RK

klusicek

7. 7. 2010 0:17
Re: To jeste neni nic oproti nekterym kniham, ktere

Jo, to je pravda; při čtení některých knih už obsah skoro nevnímám :-) A v online mediích, tam (tady) je chyb ještě více :-) Ale je to pochopitelné, prioritou je aktuálnost, ne správnost (ve své podstatě bohužel) ;)

0 0
možnosti
B

bobesek

6. 7. 2010 17:40
rukojmí

Vždycky mě trhá uši, když slyším, že bylo zajato  x rukojmích. Snad je rukojmí podle vzoru stavení. Nebo to mám špatně zafixováno?

0 0
možnosti
RK

klusicek

6. 7. 2010 18:28
Re: rukojmí

Ano ano ;) ;)

0 0
možnosti
MP

Vrah

6. 7. 2010 16:58
Tematicky podobně zaměřené články:

Před časem tady na iDnes: http://specian.blog.idnes.cz/c/113586/Vitejte-u-Kulele-aneb-Radeni-gramaticke-lepry-sili.html

Případně na Intervalu: http://interval.cz/clanky/hrichy-pro-sileneho-korektora-jakoby-me-a-ji/ (včetně dalších „hříchů pro šíleného korektora“ – odkazy na konci článku)

0 0
možnosti
S

solway

6. 7. 2010 17:18
Re: Tematicky podobně zaměřené články:

Nějak Vám , pane Vrahu , váznou mezery mezi slovy . Dejte si na ně už konečně pozor !

0 0
možnosti
LS

sarah123

6. 7. 2010 16:54
popisek pod fotkou

Pěkný článek, ale do očí člověka přímo udeří nesprávně použitý sedmý pád v popisku "O autorovi".

0 0
možnosti
RK

klusicek

6. 7. 2010 18:31
Re: popisek pod fotkou

7. pád? "O autorovi" je 6. pád ;)

0 0
možnosti

jarinka

6. 7. 2010 15:53
Otázka.

Děkujeme, milý muži. Zajímá mě druhá světová válka i ten pravopis. Pravopis skoro ovládám, i když taky občas udělám chybu, hlavně ve shodě podmětu s přísudkem. Než se vzpamatuji, kliknu na "odeslat" a ostuda je na světě. Mám kamarádku středoškolačku, se kterou si občas píšu na Skype, její gramatika bije do očí, ale co, každý na to není. Myslím, že ani blogerům nemůžeme mít příliš za zlé ty hrubky. Chtějí (nebo chcou?) psát, tak ať píšou. Děkuji za odpověď na otázku v předchozí větě, já to asi vím, ale teď vy.

0 0
možnosti
RK

klusicek

6. 7. 2010 16:10
Re: Otázka.

Dobrý den, děkuji za komentář. Chybu udělá každý, věřte mi, ale jsou chyby z nepozornosti a chyby z nevědomosti. Proti těm druhým se dá alespoň nějak (takto blogem) bojovat.

Přes IM je v komunikacích tolik chyb, že jsem také někdy zděšen. Ale jak píšete, každý na to opravdu není. Blogeři jsou rádi, že mohou psát, takže jim to za zlé nemějme, je to jejich jméno, na které tím hází špínu. Ale např. už do knihy, tam už je to na pováženou, psát s hrubkami.

Otázka v předchozí větě? Myslíte to "chtějí/chcou"? Samozřejmě "chtějí" Skloňování: já chci, ty chceš, on chce, ona chce, ono chce, my chceme vy chcete, oni chtějí.

Kdybyste potřebovala poradit s pravopisem některých slov, na http://www.ujc.cz je moc pěkný slovní slov -- a to všetně skloňování a časování u sloves. Kdyby tam něco nebylo, klidně se ozvěte na můj email.

Přeji krásný den. R. K.

0 0
možnosti
CJP

Ctihodnost Já První

6. 7. 2010 15:26
Konečně tolik potřebný blog pro zdejší blogery .

Měl  byste , pane  Klusale ,  sledovat  zdejší   výtvory  častěji  a častěji  se  k  češtině  vyjadřovat .  Potom  by  snad  k  dnešnímu  "datumu"  ,  nebo k  jiným   zdejším  obyklým  patvarům ,  tak často  nedocházelo  .

0 0
možnosti
RK

klusicek

6. 7. 2010 15:29
Re: Konečně tolik potřebný blog pro zdejší blogery .

Děkuji, Vaše Ctihodnosti ;-D

Každý občas napíše chybu, ale co je moc ...

0 0
možnosti
A

akki

6. 7. 2010 15:16
Děkuji!

Poučil jste mě: Přiznávám, že problém jsem měla s psaním třícentimetrový a pod. Teď už ne.:-) Víte, na co jsem alergická? Na "superspisovné": kdyby jste, kdyby jsme... To dostávám kopřivku. :-/

0 0
možnosti
RK

klusicek

6. 7. 2010 15:23
Re: Děkuji!

Dobrý den, děkuji :-) Jsem rád, že to k něčemu bylo, paráda! ;)

Jinak superspisovné výrazy, jak píšete -- to je další zlo, takovýc "zel" je spousta, ale myslím, že blogový příspěvek by neměl být moc dlouhý, pak se stane nudným :-) Ale máte pravdu, nad tím se také vždy pobavím. Ale moc často se mi nestává, že bych takové výrazy četl -- tedy v závislosti na věku pisatele. Teenageři píšou (do časopisů pro mladé) často právě "kdyby jsme", namísto kdybychom. V knize, o které je řeč, jsem takový výraz nenašel jediný, ale zase spoustu dalších.

Nemluvím o "chybách" odpustitelných, jako že 70letý profesor je celý život zvyklý psát "president" a dnes je to prostě špatně -- to se nedá nic dělat, praxe je praxe. Ale shodu podm. s přís. by umět mohl ;)

0 0
možnosti
D

Dr_Britva

6. 7. 2010 15:15
Vaše problémy na mou hlavu...

:)

0 0
možnosti
RK

klusicek

6. 7. 2010 15:19
Re: Vaše problémy na mou hlavu...

;-D

0 0
možnosti
JK

jaroslav_1

6. 7. 2010 14:46
I vy!

Píšete "správný český datum", ovšem slovo datum je rodu středního, pochází z latinského "dare", jehož je příčestím trpným. "Ten datum" je nesprávné použití, má to být "správné české datum".

0 0
možnosti
RK

klusicek

6. 7. 2010 14:48
Re: I vy!

Ach! Nikdo není neomylný, moc děkuji za opravu (čekal jsem, že se tam nějaká taková chyba ukáže -- to se stane vždy, když se člověk snaží napsat něco o pravopisu) ;)

Děkuji ;) (pozadí věcí znám -- prostě chyba)

0 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2960x
Co o sobě tak napsat... jsem hrozně líný, ale občas se vybičuji a o něčem napíši. Zajímají mě především lidské problémy a udivuje mě lidská hloupost. Proto o ní i rád píši...

Nesnáším ICQ a za tím si stojím a bojuji proti němu.

jabber: klusik@jabber.cz
www: www.klusik.cz

Seznam rubrik

Co právě poslouchám