Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

UrsusLuin

icq

No vida a já mám úplně jiný problém - stále více lidí odchází z ICQ, který při použití alternativních messengerů považuju za naprosto v pohodě, a přechází ke Skypu, což já považuju za prasárnu mnohem větší. 

Proč ho používám já? ICQ jsem si založil v době, kdy o tom prd někdo věděl, jiná alternativa podobné komunikace neexistovala. Že se to pak rozmohlo jako módní vlna, to už je věc jiná. Každopádně to dneska zase upadá.

0/0
7.7.2010 14:17

klusicek

Re: icq

Dobrý den, děkuji za zprávu. Ono je to dobře, že odchází. Neříkám, že Skype je nějaká výhra, to rozhodně ne, ale alespoň existuje ofiko klient pro různé systémy, fungují tam věci jako autorizace, stavy, seznamy kontaktů a přijde mi, že se o to alespoň někdo stará. ICQ se tváří vlastně jen jako večerní zábava některých programátorů, kterým odjede manželka do lázní ;)

Ale je to prasárna uzavřená, to souhlasím. A ten supernode, to je taky něco -- jelikož mám veřejnou IP a poměrně slušnou linku, je mi jasné, že přes můj komp jede hromada hovorů ;) Naštěstí neplatím za přenesená data a mohu Skype kdykoliv vypnout ;)

ICQ jsem míval také, však onehdy bývalo fakt super, nicméně chybou je, že je pořád stejné ;) ;) (ale co se divím, 70 % uživatelů (či kolik) pořád používá operační systém z roku 2001, takže ...) ;)

0/0
7.7.2010 14:49

UrsusLuin

Re: icq

Víc mi vadí teda onen supernode, to považuju za hnus, než to, že se ICQ nevyvíjí. Nepoužívám ho, jenom když zrovna chci s někým mluvit, ale je to pro mě další způsob komunikace s lidmi, kteří se mnou mají potřebu komunikovat. Takže stejně jako nevypínám telefon, tak mám zaplé ICQ a mail, když mám zaplé PC.

Nevím, proč by mělo být špatné to, že je ICQ pořád stejné. Naopak je mi jasné, že kdyby se začalo vyvíjet, půjde v nastolených trendech "sociálních a komunitních služeb" a to bych asi od něj utekl rychlostí blesku, protože věci jako Facebook nemůžu cítit - nechápu ho, nechci ho, nelíbí se mi.

0/0
7.7.2010 14:57

klusicek

Re: icq

To je jen otázka přístupu; někdy je bezpečnější, dle mého, vést hovor přes 3 počítače v zašifrované podobě, než se přihlašovat plaintextem ...

Facebook -- to je sporné; je mi jasné, že ho časem bude mít většina lidí a stejně o tom bude mluvit, že to nechce, že to má jen "kvůli ostatním" (čili stejně, jako ICQ) Ale bojovat proti rozšířenému a funkčnímu FB nemá smysl ;)

0/0
7.7.2010 15:01

UrsusLuin

Re: icq

Já nevím v čem je facebook "funkční". On by teoreticky byl funkční kdyby - uměl rozlišovat lidi do různých kategorií a nefungoval jen na bipolárním friend/others; uměl komunikaci všichni se všemi, skupina se sebou, jeden na jednoho; měl svůj messenger a nemusel tak být spuštěný internetový prohlížeč; ale hlavně, hlavně by ho museli lidi využívat ke komunikaci a ne jen k monologickému sdělování blbostí za klikací podpory ostatních uživatelů.

0/0
7.7.2010 15:17

klusicek

Re: icq

Je pravda, že třeba google picasa umí zjistit obličeje samo a ještě je víceméně udělat správně. Tohle na FB chybí.

Rozlišení "Friends" mi přijde velice hloupé, souhlasím. Skupiny se tam nicméně udělat dají (skupiny v adresáři).

Svůj messenger má, resp. postavený na jabberu, takže stačí cokoliv, co podporuje XMPP (jabber) ;) (QIP, Miranda, PSI, Pidgin, Empathy ... )

A sdělování -- za to přece FB nemůže, ne? ;) Lidé se prostě rádi exponují, je to tak ;)

0/0
7.7.2010 15:32

UrsusLuin

Re: icq

Nemůže za to Facebook, to taky neříkám. Ale v současnosti ho prostě většina uživatelů neumí efektivně využívat. A sebelepší služba využívána neefektivně mě vyloženě odrazuje.

0/0
7.7.2010 15:34

klusicek

Re: icq

Naprosto přesné, souhlasím na 100 % ;)

0/0
7.7.2010 15:35

UrsusLuin

Re: icq

Mimochodem díky za fajn diskusi. Díky článku o chybách (holt profesionální deformace) jsem narazil na tvůj blog a koukám, že se to dá číst a dá se dobře diskutovat. R^

0/0
7.7.2010 22:29

klusicek

Re: icq

Děkuji ;) ;) Rád jsem pomohl, pokecal -- znáš to ;) A je to pro mě pocta ;)

0/0
7.7.2010 23:05

Astartoth

Re: icq

Mas jeste osmiciferne ICQ ID?

0/0
7.7.2010 15:17

UrsusLuin

Re: icq

Bývalo, ale jednou jsem měnil účet a teď mám klasické devítimístné. Ze známých si to osmimístné vlastně udržel už jen jeden nebo dva lidi a to jich v kontaktech mám přes 100.

0/0
7.7.2010 15:25

Edmund Černá Zmije

Re: icq

Já mám sedmimístné. Sice docela těsně, začíná devítkou, ale stejně... ;-)

0/0
7.7.2010 19:03

UrsusLuin

Re: icq

Hezké, to jsem v Česku ještě neviděl. :)

0/0
7.7.2010 22:28

kytt

souhlas

od té doby, co se ICQ přestěhovalo do Ruska a zároveň si x lidí z mých kontaktů pořídilo QIP, mám na jabberu cca 5 spamů denně, protože ta "chytrá" služba má kvality rakoviny, pěkně si metastázuje z Ruska sem a zase zpátky... Občas mi přijde spam od kontaktu, který kdysi ICQ používal, ale pak ho používat přestal - hezky rozsypaný čaj nebo čtverečky, odkaz na wikikontakte.ru... X Řekla bych, že právě tyhle neaktivní účty jsou velká díra do celé sítě ICQ - ono už chtít po lidech, aby si zálohovali hesla ke svým účtům je nadlidský úkol. Ohledně toho, že je klient ICQ jako omalovánky - to už nejspíš dneska nikdo neřeší, stroje jsou dostatečně výkonné na to, aby si lidi vůbec nemuseli všímat toho, že jim to žere tolik (x lidí to ani neumí zjistit), navíc jim to hezky ladí s Windowsama... Chtělo by to ICQ zpoplatnit, jako se dá platit za jabber.

0/0
7.7.2010 12:49

klusicek

Re: souhlas

Přesně tak, souhlasím, nicméně s výhradou;

ICQ by nikdo neplatil, lidé (cílová skupina ICQ tedy) raději budou koukat na 95% plochu monitoru pokrytou reklamami a na zbylých 5 % nějakou "užitečnou věcí", než aby si zaplatili ;)

Skoro bych byl rád, kdyby fungoval starý známý hoax typu "když pošleš 20 lidem něco, tak ti květina zmodrá, jinak budeš platit" ;) Vždycky jsem si říkal: "Kéž by!" ;)

0/0
7.7.2010 13:11

martin5.3

Bojovat proti ICQ???

Snad Vás ta puberta přejde...:-/Rv

0/0
7.7.2010 11:59

klusicek

Re: Bojovat proti ICQ???

Kuji, snad přejde i lidi, co ICQ používají (velmi často nelegálně) ;)

0/0
7.7.2010 12:05

Jsem tady

NElíbí se vám ICQ?

Nu mi taky ne. O to více, že to už není US. firma(nikdo to už v USA nepoužívá) ale má to servery v Rusku. Nic proti Rusku, ale mám za to, že v Rusku má data nejsou v bezpečí. Je to prostě proto, že to přišlo první. Taky mám za to, že MSN, GTalk, Jabber, Twitter(, to co si založíte pro přátele, když ještě máte přátele), jsou o hodně dál, ale český člověk je tvor překvapivě neflexiblní, překvapivě konzervativní. S tím nic neuděláte.

0/0
7.7.2010 11:43

klusicek

Re: NElíbí se vám ICQ?

Máte pravdu, lidé jsou konzervativní ;) A snažím se zachránit svět, prostě komplex ;) Ale mě to baví, když mi lidi vysvětlují, proč používají nějakou humusárnu ;)

Sice to pak v diskuzích schytám, karma článku nevystoupí víc, než na 6, ale co -- hlavně, že si to někdo přečte a třeba i poučí (třeba i jeden člověk, stačí to!) ;)

0/0
7.7.2010 11:53

Jsem tady

Re: NElíbí se vám ICQ?

No, proč ne... a je-li to podpořeno faktem, rozumný podkladem....:)

Mimochodem, to zkuste radit Facebook/ano, ten Facebook/. Je jednoduchý, alespoň moderněji napsaný, a nepoužívate-li ty hloupé aplikace(uuu Mafia Wars, euforie...pro některé) pak i poměrně dobrý nástroj internetové komunikace. Přesto přeji úspěch a zábavu, protože ta zábava, to je to hlavní...

0/0
7.7.2010 12:03

klusicek

Re: NElíbí se vám ICQ?

Mysím, že cesta ICQ-FB je trošku z bláta do louže, ale řekněme, že FB alespoň něco nabízí, co je zajímavé atd. To se o věcech kolem www.icq.com říci nedá ;) ;)

0/0
7.7.2010 12:11

Jsem tady

Re: NElíbí se vám ICQ?

Inu ano, hlavně, co já požaduji po sociální síti? Splnění premisy globálního komunikačního prostředku. Což Facebook zrovna splňuje. Celosvětově oblíbený. Sice jsem proti premise sociální sítě virtuální, od čeho máme bary...ale zase je třeba si říct, sakra je rok 2010. Podle mnoha scifi za posledních 100let, jak měl vypadat rok 2010? Tak se podle toho chovejme ne? :D ICQ, ICQ...to už je zastaralá technologie....

0/0
7.7.2010 12:18

klusicek

Re: NElíbí se vám ICQ?

Přesně. Jako souhlasím s tím, že osobní rozhovor je osobní rozhovor, ale takhle se to prostě brát nedá. Nemůžeme se bránit pokroku, to šlo možná za středověku, kdy každej věřil na bezmeznou moc církve, ale dneska máme vlastní rozum, tak se sami nebrzděme ;)

R.

0/0
7.7.2010 12:21

Alfie

A není to jedno?

Založila jsem si ICQ v roce 1997, když se sem dostalo. Postupně jsem do seznamu nabrala spoustu kamarádů a známých, někdo později odpadl, většina zůstala. Můžete mi sdělit jeden jediný závažný důvod, proč bychom měli všichni hromadně přecházet na jinou komunikační platformu? Co je na ICQ tak strašlivého a co na jabberu nebo jiném "kecálku" tak extra úžasného, aby to stálo za tu námahu organizovat padesát lidí k hromadnému exodu jinam?

Napadá mě jen, že ICQ už "není in", což nepřímo naznačujete poukázáním na to, že jsme v ČR sto let za opicemi, když u něj zůstáváme. No a co? Nehoním nejnovější trendy v oblékání, nehodlám se jimi řídit ani v používání programů.

0/0
7.7.2010 11:42

klusicek

Re: A není to jedno?

To naprosto chápu, byla byste fakt (...), kdybyste si nechala kecat do toho, co používat, nosit ... A to není ani cílem tohoto článku.

Každý má právo výběru a já samozřejmě ctím i ten váš. Nicméně, jak píšete, ti stejní lidé pak za mnou přijdou, že "jim to nefunguje" a zdroje všelijakých nákaz je v programu ICQ (číslování neznám) ;)

A další věc -- jen mi vadí, že slýchávám "jsou tam všichni", od jednoho kamaráda dokonce "na jabberu mám jen tebe" ;) To je zvláštní, já mám ty stejné lidi, jako on v adresáři -- a kupodivu na jabberu ;) Jde jen o přístup -- stačilo by se zeptat "dej mi jabber" ;)

O nic jiného mi nejde, ať si používá kdo chce co chce, jen popisuji svůj názor ;)

Děkuji za příspěvek ;)

0/0
7.7.2010 11:51

martin5.3

Re: A není to jedno?

Můžete upřesnit jaké zdroje nákaz jsou z ICQ?

ps - nemáte rád ICQ,ale jejich protokol používáte? Trochu schíza, nezdá se Vám?

0/0
7.7.2010 12:01

klusicek

Re: A není to jedno?

Dobrý den, více informací o problému najdete na www.viry.cz, www.hoax.cz, www.spyware.cz. Dříve existoval odkaz http://icq.xmpp.cz, ale je evidentně zrušen a server sloučen (virtuálně samozřejmě) s www.jabber.cz.

Hodně informací najdete na stránkách norton securites, www.ubuntu.cz třeba i.

Z hlavy si na více zdrojů nevzpomenu, použijte vyledavače google ;)

Jinak jejich protokol (OSCAR) nepoužívám, nepoužívám ani jejich klienta. (pokud jsem to v článku někde uvedl, prosím pošlete mi kde, ať to opravím, je možné, že jsem se vyjádřil nejednoznačně)

Děkuji a přeji krásný den bez virů ;)

0/0
7.7.2010 12:04

Alfie

Re: A není to jedno?

Nikdy jsem od ICQ žádnou breberku nechytla, asi to bude spíš celkovým přístupem k používání počítače a internetu :-) Kdo odklikne cokoli bez čtení a hlavně přemýšlení, ten si zableší počítač  s jakýmkoli programem. To samé s oblíbeým "mně to nefunguje" - jsou uživatelé, kteří prostě přitahují problémy a dokážou vyvolat závady, které by se teoreticky vůbec neměly stát.

Pokud chcete mezi své kamarády rozšířit jabber (nebo cokoli jiného), musíte to dělat aktivně: připojit jabber-nick do patičky e-mailu, nabízet ho s/místo telefonního čísla, apod. Nikdo se vás nebude ptát na jabber-nick, pokud ho sám aktivně nepoužívá a naopak dokud mu nebude od dostatečného počtu lidí nabízen, nebude mít důvod si ho instalovat. Ovšem dehonestací ICQ ničeho nedocílíte :-)

0/0
7.7.2010 14:32

klusicek

Re: A není to jedno?

Ano, je to o přístupu, to máte pravdu.

S tím aktivním přístupem; zkuste si dát v ČR někam jabber ;) Na každém "pitomém" seznamu se ptají na ICQ, MSN a Yahoo a podobné. Stejně tak tady -- akorát se ptají na ICQ.

Jedinou cestou je věru mít podpis, email -- přesně tak. (V emailu mě to nenapadlo, přiznám se, ihned napravím) ;) Jinak tam, kde nekontrolují validnost ICQ, tak si do ICQ do profilu napíšu "klusik@jabber.cz" ;) ;)

0/0
7.7.2010 14:43

experience

Takže:

- většina uživatelů používá komunikaci v takové míře, že jim to stačí; někdo jim kdysi doporučil ICQ a nemají důvod to měnit; nakonec ani vy jste žádný konkrétní neuvedl; lidé prostě nehodlají strávit život tím, že budou hledat pořád a všude to nejlepší - ten promrh(d)aný čas už jim nikdo nevrátí

-  co svět světem stojí, lidé berou drogy, chalstejí, hulí, žerou nezdravé potraviny, zkrátka dělají blbosti - kupodivu osvěta ne a nezabírá; nechte ICQ na pokoji - buď přežije nebo chcípne; vám se nelíbí, ale ostatní mají taky právo výběru

0/0
7.7.2010 10:20

klusicek

Re: Takže:

Vm, že bojuji s větrnými mlýny, ale co nadělám -- je to šíleně naplňující ;)

0/0
7.7.2010 11:56

Edmund Černá Zmije

Lidi neblbněte

jsou to všechno jen komunikační nástroje.

-

Není nad osobní návštěvu. ;-)

0/0
7.7.2010 10:14

LKIII

Re: Lidi neblbněte

zvlast kdyz jde o zeny.......;-)VVV

0/0
7.7.2010 10:20

Edmund Černá Zmije

Re: Lidi neblbněte

Přesně tak. R^

0/0
7.7.2010 10:33

LKIII

no a co?

nechapu proc ta nevole jebristu proti icq

mam oboji, a mam toho jeste par navic, vse hezky v mirande a neresim furt ze nekdo nema neco

icq je proste pro lidi simple, co ale nesnasim je origo icq klient, tak to je zas o te jednoduchosti

priste bys moh napsat proc maj skoro vsichni FB kdyz to je uz totalni blbost, ale co hlavne ze jede na jabberu :)

0/0
7.7.2010 10:00

klusicek

Re: no a co?

Děkuji za příspěvek.

Souhlasím, ICQ je pro lidi, kteří nepřemýšlí nad tím, proč/jak/za jakou cenu. Jsou schopni odkliknout, že jim zabaví půlku bytu jen kvůli tomu, aby nainstalovali program, který třeba ani nechtějí ;)

Představuji si (naivně), že jednoho dne třeba pro ty samé lidi v TN NOVA (stejná cílová skupina ...) řeknou, že již dlouho se vedou boje o to, co je lepší ;) A že to lidem popíšou a třeba prozřou ;) ;)

0/0
7.7.2010 11:55

martin5.3

Re: no a co?

ICQ si instalují lidé, co ho nechtějí???

Z čeho mají prozřít? melete tu spoustu keců, že ICQ je hnus, ale nemáte to podložené žádným argumentem...

To co tu předvádíte je spíš k smíchu, než nějaká osvěta.

0/0
7.7.2010 12:03

klusicek

Re: no a co?

Víte, o problematice už je toho napsáno spoustu, koho to zajímá, zadá si to do vyhledavače.

Je zbytečné psát to, co již bylo napsáno (dobře, není, nicméně opakovat se zde, by bylo opravdu hloupé, řekl bych)

0/0
7.7.2010 12:06





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.