Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Seeker-M

Je to trochu jinak

Hezky jste se rozepsal. Ale ten základní argument ÚOOÚ je jiný (a asi ještě blbější) - Google při svém ježdění ulicemi také dělá mapu nezabezpečených WiFi sítí. A ÚOOÚ se nelíbí, že náhodně získaná data z těchto sítí Google pravděpodobně archivuje. Takže nejde o žádné fotky, tím méně o jejich (ne)zabezpečený přenos někam - přenos je offline.

0/0
14.9.2010 21:51

Petishee

Hlavně nebýt paranoidní :-)

Naše město má (nejen) na náměstí umístěnou live web kameru. Ta kamera je umístěná přímo na střeše budovy, ve které pracuju. Ale nevím, tak nějak si nemyslím, že ji tam dali proto, aby se mohl kdokoli podívat, jestli jsem si náhodou v pracovní době neodskočila pro rohlík :-) Asi jde spíš o památky a "uspořádání města" . Přesto se tam lidičky mravenčí a jistě by šel

Lidi, fakt si myslíte, že někoho zajímá, jestli se na StreetView dloubete v nose? Svět se netočí kolem vás...

No panebože, vlastně, teď vidím, že nezabírá jenom lidi na chodníku, ale taky pár oken bytů, KB a prostory před ní (takže každý vidí, že jsem tam zaparkovala a jdu do banky), vidím, že do pekárny zrovna přivezli rohlíky (jak asi s tou informací naložím?), vidím do oken České pošty, Policie ČR, Městského úřadu... Teď jenom, co s tím, že... Asi si to zapnu večer a budu sledovat, jestli někdo nevykrádá banku nebo se někdo na gymplu nepotlouká v nevhodnou dobu :-)))

0/0
14.9.2010 11:36

Petishee

Re: Hlavně nebýt paranoidní :-)

Jé, uteklo mi kus textu, mělo tam být:

Přesto se tam lidičky mravenčí a jistě by šel někdo známý v pohodě poznat.

0/0
14.9.2010 12:01

Durzo Blint

Re: Hlavně nebýt paranoidní :-)

Vzpomněl jsem si nahlášku z jednoho filmu: "To že jsem paranoidní, ještě neznamená, že po mně nejdou!":-P

0/0
14.9.2010 12:05

Petishee

Re: Hlavně nebýt paranoidní :-)

Jj, to je pravda, přesto se tak důležitá být necítím :-)

0/0
14.9.2010 12:08

Šimiš

Rodná čísla

Zajímavé je, že náš úřad považuje toto za zásah do soukromí hodný ochrany. Fyzická osoba podnikatel, registrovaná jako plátce DPH je "nucena" zcela zvěřejnit své úplné rodné číslo. Je totiž součástí jeho DIČ (CZ+rodné číslo). Spoustě institucí, úřadů apod. přitom stačí sdělit jméno + rodné číslo a považují to za dostatečnou identifikaci pro další komunikaci a sdělování údajů a informací. To je podle mě mnohem větší ohrožení soukromí a lehce zneužitelné. 

0/0
14.9.2010 11:24

M. V.

hmm

Autore, upřímně. Myslíte že v dnešní době zůstane u fotek fasád a domů? Nebude další krok propojení adres a map s účty na facebooku, twitteru a dalších? Co pak budou dělat lidi, aby zachovali svoje soukromí? Věřte tomu nebo ne, ale hodně lidí si na svém soukromí zakládá, to že Vy jste exhibicionista, který nepřemýšlí o budoucnosti na tom nic nemění. Nikdo nemá právo mě sledovat. No a ještě bych doporučil nastudovat téma cyberšikana, možná pak pochopíte, že ochrana soukromí má svůj důvod.

0/0
14.9.2010 11:07

Šimiš

Re: hmm

Myslím, že ten kdo si skutečně zakládá na svém soukromí si nezakládá účty a profily na pseudo sociálně přátelských sítích jako je Ksichtkniha apodobně.

0/0
14.9.2010 11:15

Pjotr_Pjotrovic

Re: hmm

R^

0/0
14.9.2010 11:16

M. V.

Re: hmm

Pravda, ale přesto se díky pár lidem dozvíte o svém soukromí spoustu věcí aniž byste je sám zveřejňoval. Co na tom, že neděláte nic nezákoného, vždycky se najde důvod proč Vám znepříjemnit život. Btw. myslíte, že nemůžu na fb založit profil na Vaše jméno, dát tam informace o Vás a zveřejnit fotky?

0/0
14.9.2010 11:20

Šimiš

Re: hmm

Můžete. Stejně tak můžete z nějaké mojí normální fotky udělat fotomonáž jako souložím v porno filmu nebo můžete vykrádat banky. V ten moment se z Vás stává obyčejný kriminálník, lidský odpad. Vím, že se říká "příležitost dělá zloděje", ale já mám spíše tendeci věřit v lidskou normálnost a poctivost. Puberťáci se taky časem vyblázní a pochopí, že dehonestovat někoho pomocí kyberšikany byla/je/bude věc ke stydění ne ke chlubení.  

0/0
14.9.2010 11:30

M. V.

Re: hmm

Řekněte to těm obětem, že je to časem přejde :) Nic ve zlém, spoléhat v lidskou normálnost a poctivost je opravdu krásná myšlenka, ale auto nebo byt určitě zamykáte ne? Já si na svém soukromí zakládám a nenechám si ho ničím a nikým narušovat (pokud to sám nedovolím). Míra narušení soukromí je různě velká (viz. Váš příklad s DIČ), nicméně pokaždé špatná.

0/0
14.9.2010 11:36

petrhajek.blog.idnes.cz

clanek je dost chaoticky...

Predevsim argument "kazdy si chrani soukromi, dela soudy... ale pak hleda, jak se zviditelnit". Jednak - jak vite, ze oba pripady je tentyz clovek? Ale hlavne - to oboji (jak soud na ochranu soukromi, tak zaplaceni neceho ke zviditelneni se) je JEHO OSOBNI VOLBA< ROZHODNUTI. Pokud se clovek sam, svou hlavou, rozhodne, muze delat i protichodne veci (pokud nejsou v rozporu se zakony). Ale nemelo by mu to byt narizovano.

K street view - osobne mi to nevadi. Jenze by mela byt jasna pojistka, pravidlo, ze pokud nekdo na fotce (z jakehokoliv duvodu) nechce byt, bude neodkladne a bez pozadavku na nejaky poplatek vymazan. Uz jen proto, ze kdyz vas vyfotim ja, jak delate neco nehezkeho na ulici, tak to uvidi par lidi. Pokud vas vyfoti Google, je cilova skupina vyrazne vyssi.

A nakonec - spravne nesmi byt nikdo bez souhlasu focen a jeho podoba publikovana (na to je vyzadovan souhlas - model release). Vyjimka je pouze pro zpravodajstvi. A co si budeme namlouvat - to Google urcite neni.

0/0
14.9.2010 11:00

Šimiš

Re: clanek je dost chaoticky...

Vždyť na Street view jsou postavy a jiné identifikátory jako SPZ, čísla domů apod. rozmazány. Není to dostačující?

0/0
14.9.2010 11:18

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: clanek je dost chaoticky...

To jsem nevedel (pamatuji si nedavne afery, kdy nebylo). To asi je. Porad ale musi byt moznost, ze kdo chce se necha vymazat (napr. je charakteristicky i jinak, nez oblicejem).

0/0
14.9.2010 11:20

jdobry

duvod se vzdy najde

Zkusim jeden priklad proc neni dobre o kazdem vsechno vedet. Skutecny priklad bohuzel.

Jednoho dne se mile deti v sousednim Nemecku dostal k moci moc zly pan, jenoval se Hitler. Protoze potreboval nekoho na kom se pomsti za vsechny krivdy sveta vybral si zidy. A ti Zide nejak nechtely radostne nastoupit k sve likvidaci tak je bylo treba najit. A stacilo k tomu udaje z desitek let stareho scitani lidu, kdy pravdive vyplnily naprosto nevinou kolonku "vyznani"

Nepotrebujete chodit za milenkou nebo krast auta. Staci chodit do synagogy a pro mnoho lidi bude duvod vas nenavidet. Nebo jeste hure chodit do mesity, gay klubu nebo napriklad na nejake leceni. Duvod se vzdy najde.

0/0
14.9.2010 10:27

parnassius

Mně fotky nevadí, mně vadí sám Google

:-P

0/0
14.9.2010 10:07

p555

ulice

ulice je verejne prostranstvi, nic na ni neni soukrome... je to tedy cista blbost...

0/0
14.9.2010 9:56

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: ulice

ale zverejneni neci fotky bez jeho souhlasu je pripustne jen ve zpravodajstvi, jinak je to v rozporu se zakony.

0/0
14.9.2010 11:01

Pjotr_Pjotrovic

Re: ulice

A týká se to i fotek s rozmazaným obličejem?

0/0
14.9.2010 11:18

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: ulice

To nejspis ne :-). Ale i tak by mel mit clovek moznost chtit se nechat vymzat (treba ma charakteristicke obleceni, postavu a nebo ja-nevim-co)

0/0
14.9.2010 11:47

svpk

Marně si lámu hlavu

s tím jak může být fotka zneužita jako osobní údaj. Oni google k nim přidávají adresy všech lidí co se zrovna procházejí po ulici? Nebo ke každému dávají telefonní číslo? Nebo dokonce rodné číslo? Je vidět v jakém světě žijeme. Nějaký trouba řekne, že se jedná o nezabezpečené linky a všichni hned bijí na poplach. A proti čemu by měli být zabezpečené? Víte kolik turistů si fotí denně každou ulici, památku a co já vím? A doma když si je dávají do PC tak jejich linky jsou lépe zabezpečené než googlu? O tom silně pochybuji. Myslím, že opět někdo potřebuje být vidět, ale tohle je totální nesmysl....

0/0
14.9.2010 9:46

RumBum

Re: Marně si lámu hlavu

presne tak, potom jeste zacnou neco vykladat o knize 1984, kterou vetsinou ani necetli. Kdyby ji cetli, tak by si uvedomili, ze je rozdil, kdyz jsou informace dostupne jenom vyvolenym - tak to chodi v diktaturach - a kdyz jsou dostupne vsem - tomu se rika svoboda.

0/0
14.9.2010 9:59

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Marně si lámu hlavu

ono napriklad staci, aby vas to vyfotilo, jak se vedete po ulici s nejakou slecou za rucicku a pak to videla vase zena. A urcite se najde rada jinych duvodu.

Nesmi byt zverejnena vase fotografie bez vaseho souhlasu. Jedina vyjimka je zpravodajstvi.

0/0
14.9.2010 11:03

MiW

Re: Marně si lámu hlavu

Ale vzdyt z te ch fotek vubec nelze poznat, co je to za lidi, maji rozmazany oblicej a i kvalita neni nijak vysoka aby se z toho clovek sam poznal, natoz pak nekoho jineho....

0/0
14.9.2010 11:07

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Marně si lámu hlavu

Samozrejme, pokud je fotka anonymizovana, podoba je treba rozkostickovana (treba i dodatecne), pak to asi problem neni. A kdyby to Google delat, asi nidko nic nerekne. Pravda ale asi je, ze ta anonymizace je spise neumyslna, diky technicke nedokonalosti ;-).

0/0
14.9.2010 11:14

Pjotr_Pjotrovic

Re: Marně si lámu hlavu

Anonymizace fotek u Street Wiew je úmyslná. Byla to tuším jedna z podmínek, aby mohl v ČR Google fotit.

0/0
14.9.2010 11:20

RumBum

politika

nedavno tohle resili v Nemecku. Nejaky politik se potreboval zviditelnit, tak zacal bojovat proti streetview. Par paranoiku mu na to skocilo  - a hned je z toho kauza.

0/0
14.9.2010 9:33

cemada57

Jsem pro

,to zase nějaký pitomec nepochopil o co jde.Zajímavé,že v USA mají ulice zmapované a jak všichni víme,tak jsou tam na své soukromí a bezpečnost dost háklivý.:-/

0/0
14.9.2010 9:14

Tommys

Důvod

Důvodem bylo to, že Google sbíral informace o nechráněných wifi hotspotech.. Nicméně to dělal jen proto aby se uživatelé Google Maps mohli pomocí těchto wifi lokalizovat v případě užití navigace ;-D

Komu není rady tomu není pomoci 8-o

0/0
14.9.2010 9:02

crutov

NOVÝ FOTKY

na - http://joch.cz ;-(

0/0
14.9.2010 5:10

rur

Souhlas

Souhlasím, taky nechápu, co pořád všichni mají s těmi osobními údaji. Chápu to v případě, že ti lidé žijou v utajení, jako třeba klíčoví svědci s úředně změněnou identitou, tajní policisté, tajní agenti... Aneb lidi, po kterých skutečně jiní aktivně pátrají, a jakákoliv zmínka o nich kdekoliv pro ně může být osudová. A to i u náhodných fotek. Pokud žijou na malém městě, tak šance, že je tam náhodou potká někdo, kdo je pozná, je malá. Nikde o sobě nic nezveřejní a dobré. Ale když je tam někdo náhodou vyfotí, třeba omylem, třeba turista, tak nemají kontrolu nad tím, kam se ta fotka dostane. Třeba ji dá na facebook a někdo tam tu osobu pozná, sociální sítě jsou spletité a nevyzpytatelné. Když je prostě někdo potká a uvidí, tak si je může zapamatovat, ale je to něco těžko zprostředkovatelného někomu, kdo tam nebyl, narozdíl od fotky. Tady to tedy chápu.

0/0
14.9.2010 5:06

rur

Re: Souhlas

Ale teď - kolik z nás se z nějakého takového důvodu musí bát o své soukromí? Asi moc ne.

Já sem klidně napíšu svoje jméno, adresu, datum narození, e-mail... Mobil ne, to byste mi volali a to by mě otravovalo, ale u e-mailu mi to nevadí. A když budete vědět moje datum narození, můžete mi třeba posílat přání k narozeninám :-) Fakt, nevím na co jiného to komu bude. Ostatně by stačilo i jméno, na svém webu mám ostatní údaje veřejně. A schválně mi někdo z Vás, těch zarytých ochránců osobních údajů, řekněte, co s tím jako provedete, jak to zneužijete. Tohle jsou stejně údaje, které se dají bez problémů o komkoliv zjistit, třeba tak, že se zeptáte jeho přátel nebo sousedů. Nějakou historku si k tomu jistě zvládnete vymyslet. Ale fakt, klidně sem ty údaje napíšu. Dal bych Vám i rodné číslo, ale kolem toho se toho obvykle nadělá víc než kolem těch ostatních věcí, tak to jde asi zneužít líp, nevím. Tak vám ho nedám :-)

0/0
14.9.2010 5:07

rur

Re: Souhlas

Ano, když mě někdo vyfotí opilého pod stolem ležícího ve vlastních zvratkách, asi to není fotka, kterou bych chtěl ukazovat svým klientům. ("Oh, look, that's me at the party last week! Nice photo, isn't it?") Ale já jim ji ukazovat nebudu. A pokud ji někde najdou, třeba na Facebooku s mým jménem - tak co. Nebudou si už o mě myslet, že jsem kdovíjaký slušňák. Ale spíš se nad tím zasmějou, než aby si místo mě našli někoho jiného. Většina lidí někdy pije alkohol a většina z nich se někdy ožrala do němoty, to je celkem normální.

Pokud pravidelně každý týden najdou další čerstvou takovou fotku, tak to bude jiná, to se se mnou asi rychle rozloučí. Ale to je taky asi v pořádku. A v tu chvíli budu naštvaný na toho, kdo ty fotky zveřejnil. Ovšem neprávem, protože klienty jsem neztratil proto, že mě někdo vyfotil a zveřejnil to, ale proto, že jsem ožrala.

0/0
14.9.2010 5:07

rur

Re: Souhlas

Napadla mě teď taková věc, souvisí to s těma agentama. Není ono to tak, že když jediný, kdo se bude prát za ochranu osobních údajů, budou ti korunní svědci, zločinci na útěku a tajní agenti - že se podle toho pozná, že do některé z těch skupin patří? Není to tedy vlastně tak, že ti, kteří si chrání své osobní údaje, si je nechrání kvůli sobě a těm konkrétním svým údajům, ale prostě proto, aby pomáhali krýt ty, kteří tu ochranu potřebují? Aby se nedalo jednoduše poznat, že je někdo pro někoho žádanou osobu prostě podle toho, že o sobě všechno tají?

0/0
14.9.2010 5:07

rur

Re: Souhlas

Když pak třeba najdu stránku naší třídy na spolužácích a zjistím, že jeden spolužák si tam nechal jen iniciály a všechno ostatní smazal, tak mě to třeba bude poňoukat k tomu, abych zkusil zjistit nebo si tipnout, kvůli komu ty údaje tají, a třeba jít za tou protistranou a udat ho... A naopak, když budu z nějakého důvodu hledat nějakou chráněnou osobu, abych ji zabil nebo tak něco, tak by mi pak stačilo hledat "díry", tj. chybějící údaje o lidech, a ty lidi si prověřovat...

Tohle je tedy jediný opravdu dobrý důvod, který mě napadl, proč i normální lidi by si měli chránit své osobní údaje - aby ti, co potřebují být z nějakého důvodu tajní, nevyčnívali... Ovšem nic takového se tu v diskuzi zatím neobjevilo, po pravdě řečeno se tu neobjevilo nic smysluplného, tak nevím, třeba tenhle důvod je naprosto nedůležitý a je tu něco jiného a důležitějšího, co nám (aspoň mě a autorovi článku) stále uniká...

Děkuji za pozornost.

0/0
14.9.2010 5:08

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Souhlas

Nechapete nekolik veci - co kdy, kde a komu o sobe reknete, jak uvadite, je vase svobodna volba. proti tomu asi nema nikdo nic. Ale jina vec je, kdyz to nekdo udela bez vaseho vedomi a nebo proti vasi vuli. Otazka jak a jesli se to da zneuzit je uz jine tema (ale ze da - verte tomu, ze ano).

A dalsi vec - zverejneni neci fotky bez jeho souhlasi je povoleno pouze pro zpravodajstvi. Takze tim Google porusuje zakon. Pokud to skutecne nikomu nevadi, je treba prvne zmenit ten zakon :-).

0/0
14.9.2010 11:11

rudibundus

Re: Zadejte si v Google : elektronický koncentrák - je tam video

Děkuji, pobavilo ;-D ;-D. Velice ;-D R^

0/0
14.9.2010 0:43

heteroscodra

každý má právo na své soukromí a to všude

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale ten článek od pana Rudolfa Klusala nemá hlavu ani patu, takže až ho náhodou někdo vyfotí na ulici jak se bude škrabat na zadku a bůhvíkde ještě a pak to někdo dá na net, tak je to v pořádku? - VÍTEJTE V ABSURDISTÁNU !!

0/0
13.9.2010 23:40

klusicek

Re: každý má právo na své soukromí a to všude

Téma se v diskuzi řeší již několikrát, doporučuji si ji přečíst. Pěkný den.

R. K.

0/0
14.9.2010 0:05

Jan Vodák

Re: každý má právo na své soukromí a to všude

Doporučuji, abyste se na ulici na zadku neškrábal. Chce to do soukromí. :-)

0/0
14.9.2010 8:49

kecálek_český

Re: každý má právo na své soukromí a to všude

škrábat se může kde chce, stejně mu automaticky rozostří obličej. A to by už musela být velká náhoda, aby dotyčného někdo podle rozšmouhatého obličeje poznal. Jedině, že by se škrábal na sedínce jedinečným a nezaměnitelným způsobem :-))

0/0
14.9.2010 9:38

p555

Re: každý má právo na své soukromí a to všude

tedy nelezte na verejnou ulici...

0/0
14.9.2010 9:58

Amoniak

!

Řekl bych že dostatečný důvod k tomu aby mne nikdo nefotografoval je to že to nechci. A důvody jsou čistě moje starost.

0/0
13.9.2010 22:51

vlára

Re: !

Pochybuji že by na ten Tvůj xicht byl vůbec někdo zvědavý ! ! ! už si klidný  ? ? ? ;-D R^

0/0
13.9.2010 22:55

Amoniak

Re: !

Před pokračováním v diskusi se prosím chvíli věnujte zásadám slušného chování, ano? Takhle působíte nevhodně.

0/0
13.9.2010 23:05

klusicek

Re: !

To by mohl ;) Ale není to tak hrozné, najdou se i větší "zvrhlíci" ;)

0/0
14.9.2010 0:04

p555

Re: !

vy povazujete termin ksicht za neslusny? je to skomolenina z nemeckeho gesicht - co znaci tvar... nebo povazujete svoji tvar za neslusnou?

0/0
14.9.2010 10:00

klusicek

Re: !

V tom případě ale nečtěte tento článek a jděte jinam, vás se text netýká.

R. K.

0/0
14.9.2010 0:03

beef-eater

Re: !

No zajímavé je, že ti vadí fotografování do Googlemaps, ale nevadí ti desítky kamer na každém rohu, v každém obchodě, nevadí ti to, že si tě na Staroměstském náměstí mimoděk vyfotí 30tičlený japonský zájezd, že ti NASA prostřednictvím špionážní družice spočítá chlupy v nose atd. atp. ... :-P

0/0
14.9.2010 0:21





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.